Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Η Αθήνα θα φιλοξενήσει μαζί με το Κάσελ την έκθεση σύγχρονης τέχνης «documenta 14» το 2017


«Μαθαίνοντας από την Αθήνα», είναι ο προσωρινός τίτλος της σημαντικότερης έκθεσης σύγχρονης τέχνης στον κόσμο «documenta 14» του Κάσελ της Γερμανίας, η οποία για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, το 1955, θα φιλοξενηθεί και σε δεύτερη πόλη, την Αθήνα.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο Συμπόσιο που πραγματοποιήθηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Κάσελ, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της έκθεσης, 'Ανταμ Τσίμτσικ, ο οποίος είχε θέσει υποψηφιότητα για τη θέση με αυτό ακριβώς το πρότζεκτ, παρουσίασε το σχέδιό του για την έκθεση του 2017, τονίζοντας ότι οι δύο πόλεις θα είναι ισότιμες και ότι σε καμία περίπτωση η Γερμανία με τα εκατομμύριά της δεν θα «εποικίσει πολιτιστικά τη φτωχή Ελλάδα».

Σημείωσε δε ότι σκοπός του, μεταξύ άλλων, είναι η στενή συνεργασία με τους καλλιτέχνες στην Αθήνα και η ενίσχυση των καλλιτεχνικών θεσμών στην ελληνική πρωτεύουσα.

Μέχρι τώρα, όπως είπε, στο επίκεντρο της έκθεσης βρισκόταν το Κάσελ, μια πόλη της κεντρικής Γερμανίας που καταστράφηκε ολοκληρωτικά στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και η ιστορία του. Ο Τσίμτσικ όμως θέλει τώρα η έκθεση να διευρυνθεί, καθώς θεωρεί ότι ο ρόλος του οικοδεσπότη έχει πλέον χάσει την επικαιρότητά του, αλλά και την αίσθηση του «επείγοντος» που υπήρχε παλαιότερα. Το 2017 το Κάσελ θα είναι οικοδεσπότης, αλλά και φιλοξενούμενος στην Αθήνα. Προκειμένου, μάλιστα, το κοινό να έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί και τις δύο εκθέσεις, στην Ελλάδα τα εγκαίνια θα γίνουν τον Απρίλιο, ενώ στη Γερμανία τον Ιούνιο.


Το σκεπτικό πίσω από την επιλογή του Τσίμτσικ είναι, όπως είπε ο ίδιος, πολύπλευρο και έχει να κάνει «με την τρέχουσα κοινωνική και πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη και παγκοσμίως, η οποία κινητοποιεί την καλλιτεχνική πράξη». Επιπλέον, η επιλογή «υποδεικνύει την ανάγκη να ενσωματωθεί στην έκθεση η ένταση μεταξύ Βορρά και Νότου, όπως αντανακλάται, εκφράζεται και ερμηνεύεται στη σύγχρονη πολιτιστική παραγωγή».

Παραδοσιακά η «documenta» διαρκεί 100 ημέρες, γι’ αυτό και αναφέρεται συχνά ως «το μουσείο των 100 ημερών», ενώ διακρίνεται για τον έντονα πολιτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της. Στο παρελθόν έχει αναδείξει θέματα όπως η μετανάστευση, ο φεμινισμός, η δημοκρατία, η μετα-αποικιακή εποχή κ.λπ., και κάθε φορά διευθύνεται από διαφορετικό καλλιτεχνικό επιμελητή. Το ενδιαφέρον του κοινού είναι ιδιαίτερα έντονο - την τελευταία έκθεση, το 2012, επισκέφθηκαν σχεδόν 900.000 άτομα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου