Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014

Κινήσεις προώθησης κινεζικής λογοτεχνίας στο εξωτερικό


Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιβλίων του κόσμου μετά τις ΗΠΑ, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές έργων συγγραφέων άλλων χωρών. Τώρα όμως κάνει κινήσεις να προωθήσει τις εξαγωγές δικής της λογοτεχνίας στο εξωτερικό, με τη βοήθεια της «επανάστασης» των e-books.

Σύμφωνα με το Reuters, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Βιβλίου της Φρανκφούρτης έγινε εμφανής η αλλαγή της επικέντρωσης των κινέζων εκθετών, από την απόκτηση ξένων δικαιωμάτων, στην πώληση προϊόντων του αναπτυσσόμενου εκδοτικού τομέα της Κίνας.

Με όγκο πωλήσεων που αγγίζει τα 18 δισ. δολάρια, η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής δικαιωμάτων και αδειών βιβλίων που εκδίδονται στο εξωτερικό. Τώρα, οι κινέζοι εκδότες –που ελέγχονται από το κράτος στην πλειονότητά τους- κάνουν κινήσεις για να ενθαρρύνουν τους εκδότες να αναπτύξουν ψηφιακό περιεχόμενο, ώστε να δημιουργηθούν πιο ανταγωνιστικές εταιρείες και να προετοιμαστούν για εισαγωγή στο χρηματιστήριο.

Το Πεκίνο έχει καλέσει τις τράπεζες να χορηγήσουν δάνεια και έχει πιέσει για συμφωνίες με εταιρείες ασύρματων υπηρεσιών –όπως η China Mobile- για την ενίσχυση του τομέα ψηφιοποίησης βιβλίων.

Στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, περίπου 40 κινεζικοί εκδοτικοί οίκοι εξέθεσαν τα έργα τους στο περίπτερο της China Publishing Group, μεταξύ των οποίων δίγλωσσα εικονογραφημένα βιβλία με κινεζικές ιστορίες για παιδιά που μαθαίνουν κινεζικά η αγγλικά.

Σύμφωνα με ειδήμονες της αγοράς, οι διασυνοριακές εκδόσεις μπορούν να προσφέρουν τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους συγγραφείς πλεονεκτήματα στην προώθηση και τιμολόγηση, αλλά και να ξεπεράσουν την στασιμότητα που εμφανίζουν οι ώριμες αγορές.

Σημειώνεται ότι αν και ο εκδοτικός κλάδος παρέμεινε στάσιμος το περασμένο έτος σε παραδοσιακές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Γερμανία, η κινεζική αγορά εμφάνισε άνοδο 9%.



Πηγή: Reuters
Επιμέλεια: Α.Γ.Φ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου