Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Δέκα tips για επίδοξους επιμελητές εκθέσεων


Η επιμέλεια εκθέσεων είναι ένας κλάδος που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Ίσως στα «χαρτιά» να μοιάζει με την ιδανική απασχόληση, αφού οι επιμελητές «βυθίζονται» στην τέχνη, έχουν την δημιουργική άδεια να δίνουν μορφή στο όραμά τους και κάνουν παρέα με κάποιους από τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους του κόσμου, δηλαδή τους καλλιτέχνες. Όμως, η επιμέλεια δεν είναι μόνο νοητική εργασία, αλλά και πρακτική, η οποία απαιτεί μια ευρεία γκάμα δεξιοτήτων.

Ο βετεράνος επιμελητής Adrian George, αναπληρωτής διευθυντής και ανώτερος επιμελητής του UK Government Art Collection, μοιράζεται με το Artnet News τις σημαντικότερες συμβουλές του για τους επίδοξους επιμελητές.

1. Η ιδέα σου είναι μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού project. Πρέπει να μπορείς να βρεις τα χρήματα για την έκθεση, να την οργανώσεις και να την παρουσιάσεις. Αλλιώς, θα παραμείνει απλώς μια ιδέα.

2. Πρέπει να έχεις την ικανότητα να επικοινωνείς τις ιδέες, και ενδεχομένως και τις θεωρίες, που στηρίζουν το project σου. Θα πρέπει επίσης να μπορείς να το κάνεις αυτό και με πιο απλό και σύντομο τρόπο σε διαφορετικούς ενδιαφερόμενους και δυνητικούς επισκέπτες.

3. Γνώρισε κόσμο. Καλό το διαδίκτυο, όμως οι προσωπικές συναντήσεις με καλλιτέχνες, συλλέκτες και άλλους επιμελητές μπορούν συχνά να δώσουν λύσεις σε θέματα που δεν είναι τόσο προφανή ή είναι πολύ λεπτά για να μπορέσουν να συζητηθούν εξ αποστάσεως.

4. Η εύρεση πόρων γίνεται όλο και περισσότερο ένα από τα σημαντικότερα σημεία του ρόλου του επιμελητή. Κάνε φιλίες με τους δωρητές σου. Μπορεί να γίνουν ακόμα πιο υποστηρικτικοί προς το project σου αν μπορούν να συναντηθούν με σένα ή και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση, και όχι μόνο με την ομάδα που έχει αναλάβει τα θέματα ανάπτυξης και χορηγιών.

5. Να κάνεις φιλίες με αρχειοφύλακες. Μπορούν να συνεργαστούν μαζί σου για να βρείτε λύσεις σε θέματα μεταφοράς και logistics, ενώ μπορούν να αξιοποιήσουν το διεθνές δίκτυο των επαφών τους για να βρεις βοήθεια σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο.

6. Αν έχεις την ευκαιρία, συνεργάσου με κάποιον πεπειραμένο άνθρωπο από τον τομέα των δημοσίων σχέσεων. Μπορούν να σου δώσουν πολύτιμες συμβουλές για να γίνεις πιο ελκυστικός για τα ΜΜΕ.

7. Αν καταλήξεις να δίνεις συνεντεύξεις, σκέψου εκ των προτέρων ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις. Είναι καλύτερο να αναδείξεις καλά ένα σημείο, παρά να αναδείξεις πολλά σημεία με λάθος τρόπο.

8. Η πρακτική της επιμέλειας αλλάζει. Σήμερα ο επιμελητής πρέπει να είναι ευέλικτος, ανοικτός σε συνεργασίες και να μπορεί να σκέφτεται αντισυμβατικά.

9. Είναι βαρετό να μιλάς για θέματα υγείας και ασφάλεια, μέχρι κάποιος να τραυματιστεί στον χώρο σου και να ζητήσει αποζημίωση.

10. Συζήτησε και συμφώνησε όσα περισσότερα μπορείς από πριν, άφησε περιθώριο για ευελιξία και στη συνέχεια ότι συμφωνήσεις φρόντισε να το έχεις εγγράφως. Να είσαι όμως έτοιμος κάτι να πάει στραβά την τελευταία στιγμή. Το πιθανότερο είναι ότι κάτι θα πάει στραβά.

Πηγή: Artnet News
Επιμέλεια: Α.Γ.Φ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου