Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2015

UNESCO: Η Πολιτιστική και Δημιουργική Βιομηχανία παράγει το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ


Η Πολιτιστική και Δημιουργική Βιομηχανία παράγει ετησίως 2,25 τρις. δολάρια ετησίως, ή το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ, και απασχολεί 29,5 εκατομμύρια ανθρώπους, ή το 1% του ενεργού πληθυσμού, σύμφωνα με νέα έκθεση της UNESCO, της International Confederation of Societies of Authors and Composers (CISAC) και της EY.

Μάλιστα, σύμφωνα με την έκθεση, ο τζίρος της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας ξεπερνά τους τζίρους των υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και απασχολεί περισσότερους ανθρώπους απ’ όσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ μαζί (29,5 θέσεις εργασίας έναντι 25 εκατ. θέσεων εργασίας)!

Η έκθεση Cultural Times – the First Global Map of Cultural and Creative Industries αναλύει 11 τομείς των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (διαφήμιση, αρχιτεκτονική, βιβλία, gaming, μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, εφημερίδες και περιοδικά, τέχνες του θεάματος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, εικαστικές τέχνες) σε Ασία-Ειρηνικό, Ευρώπη, Β. Αμερική, Λατινική Αμερική, Αφρική και Μέση Ανατολή.

Την μεγαλύτερη συνεισφορά στα παγκόσμια έσοδα των εν λόγω βιομηχανιών έχει η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού με 34%. Η συγκεκριμένη περιοχή είναι κορυφαία στο Gaming ενώ εμφανίζει ταχεία ανάπτυξη στον τομέα των ταινιών και των βιβλίων.

Η Ευρώπη παράγει το 32% των παγκοσμίων εσόδων των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών, με το 25% των θέσεων εργασίας της πολιτιστικής οικονομίας να βρίσκεται στον τομέα της ιστορίας. Στην Ευρώπη παρατηρείται ιδιαίτερα ισχυρή λαϊκή στήριξη προς τον πολιτισμό, καθώς και ένας πληθυσμός υψηλού μορφωτικού επιπέδου, ενώ σημειώνεται αυξημένη συγκέντρωση δημιουργών.

Η Βόρεια Αμερική, που παράγει το 28% των παγκοσμίων εσόδων στις Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, αποτελεί μια ισχυρή διεθνή επιρροή και θεωρείται ηγέτιδα στις κινηματογραφικές ταινίες, την τηλεόραση και της τέχνες του θεάματος.

Πολύ μικρότερη η συνεισφορά της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Μ. Ανατολής στα παγκόσμια έσοδα, με την τηλεόραση να είναι ο «βασιλιάς» της βιομηχανίας στη Λατινική Αμερική, ενώ σε Αφρική και Μέση Ανατολή υπάρχουν ευκαιρίες στην παραγωγή ταινιών, στην τηλεόραση και την μουσική σκηνή.

Σε ότι αφορά την Ευρώπη συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει μεταξύ άλλων πως σε μια ώριμη αγορά με αδύναμη ανάπτυξη της ιδιωτικής κατανάλωσης, η Ευρωπαϊκή Πολιτιστική και Δημιουργική Βιομηχανία θα πρέπει να βρει νέους τρόπους ανάπτυξης, ενώ, για να διατηρήσουν τον ηγετικό τους ρόλο, οι ευρωπαίοι «παίκτες» ττων βιομηχανιών αυτών πρέπει να ενώσουν τα χέρια με αναδυόμενες δημιουργικές βιομηχανίες σε άλλες, μικρότερες ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα, οι αναδυόμενες βιομηχανίες gaming στην Κεντρική Ευρώπη (Κροατία, Σερβία και Σλοβενία), οι βιομηχανίες της τηλεόρασης και της μουσικής στην Τουρκία, καθώς και των κινηματογραφικών ταινιών στη Ρωσία, προσφέρουν ευκαιρίες ώστε η Ευρώπη να αυξήσει την επιρροή της στις παγκόσμιες πολιτιστικές βιομηχανίες.

Στην έκθεση τονίζεται επίσης η ανάγκη να προσαρμοστεί το ευρωπαϊκό πλαίσιο της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, ώστε να μπορέσει να διατηρήσει η περιοχή την δημιουργική και πολιτιστική δύναμή της έναντι των απειλών που συνιστούν οι νέοι ψηφιακοί «παίκτες».

Σύμφωνα με την έκθεση, στην Ευρώπη υπάρχει έλλειψη μεσαίων επιχειρήσεων στους δημιουργικούς τομείς, ενώ οι μικρότερες εταιρείες δεν διαθέτουν χρήματα για να επεκταθούν. Έτσι, πρέπει να δημιουργηθούν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για να στηριχθεί η ανάπτυξη της βιομηχανίας.

*Δείτε εδώ ολόκληρη την έκθεση


Α.Γ.Φ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου