Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Κατασχέθηκαν σπάνια σκίτσα και φωτογραφίες του Giacometti από Ελβετικό μουσείο


Οι ελβετικές εισαγγελικές αρχές κατέσχεσαν έργα ζωγραφικής του Alberto Giacometti που βρίσκονταν αποθηκευμένα στο Grisons Museum of Fine Arts στην Chur της Ελβετίας, λόγω διαμάχης για την ιδιοκτησία τους.

Σύμφωνα με το Artnet News, το Alberto and Annette Giacometti Foundation στο Παρίσι υποστηρίζει πως ο θησαυρός αυτός, ο οποίος περιλαμβάνει 16 σκίτσα και 101 φωτογραφίες του Ελβετού καλλιτέχνη από φωτογράφους όπως οι Man Ray, Henri Cartier-Bresson, και Robert Doisneau, εκλάπη πριν από δεκαετίες. Ωστόσο, το Ίδρυμα δεν κατονόμασε δημοσίως ποιον κατηγορεί για την κλοπή.

Η Sabine Longin, διευθύντρια του τμήματος ανάπτυξης του Ιδρύματος, δήλωσε πως στο Reuters πως το Ίδρυμα θα κάνει δημόσιες δηλώσεις μόνο όταν λήξει η νομική διαμάχη.

«Μας έχουν ζητήσει να κατάσχουν τα σχέδια και τις φωτογραφίες, κάτι που κάναμε», είπε στο πρακτορείο ο Claudio Riedi, από την εισαγγελία. «Το αν θα υπάρξει ξεχωριστό αίτημα για να επιστραφούν, είναι θέμα του Γαλλικού δικαστηρίου».

Η διαμάχη εξελίσσεται εδώ και δυο χρόνια. Σύμφωνα με το Reuters, το οποίο είχε πρόσβαση στα έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο και στα οποία δεν γίνεται καμία αναφορά στο όνομα του Giacometti, ο θησαυρός αυτός βρίσκονταν στην κατοχή του καλλιτέχνη όταν πέθανε στην Chur το 1966, όμως κατέληξε στα χέρια ενός «μεγάλου λάτρη της τέχνης» στην Ελβετία περίπου το 1998.

Το 2009, το μουσείο Grisons «επιστράτευσε» τον μαικήνα Remo Stoffel για να αποκτήσει τη συλλογή καταβάλλοντας πάνω από 1 εκατ. δολάρια, ο οποίος στη συνέχεια τη δάνεισε στο μουσείο για μια περίοδο 15 ετών.

Η συλλογή εκτέθηκε για πρώτη φορά το 2011 και το Ίδρυμα του Παρισιού –το οποίο κατέχει την μεγαλύτερη συλλογή έργων του Giacometti- κατέθεσε αγωγή υποστηρίζοντας πως τα έργα είχαν κλαπεί.

Η ελβετική αστυνομία παρενέβη τον Φεβρουάριο του 2014 και έκτοτε τα έργα φυλάσσονταν σε αποθήκη του μουσείου. Σύμφωνα με το Reuters, πριν από δυο μήνες ελβετικό εφετείο απέρριψε αίτημα να επιτραπεί η έκθεσή τους, μέχρι να βγει η απόφαση του δικαστηρίου.

Ο Stoffel επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα τον ρόλο του ως ευεργέτη του μουσείου, όμως αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω. Ο διευθυντής του Grisons Art Museum, Stephan Kunz και ο προκάτοχός του Beat Stutzer, αρνήθηκαν επίσης να σχολιάσουν.

Πηγή: Artnet News, Reuters
Επιμέλεια: Α.Γ.Φ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου