Η υπόθεση
Η ιστορία του Πέδρο συμβαίνει σε παλιές εποχές και μακρινά μέρη. Ο ήρωας του έργου ανήκει στους αποικιοκράτες της Πορτογαλίας και έχει φημισμένους προγόνους που έχουν ζήσει πειρατικές περιπέτειες στα χρόνια που αντιμάχονταν η Ισπανία την Πορτογαλία για τις ποθητές κατακτήσεις του Ινδικού Ωκεανού. Παραδόξως, η ζωή του ήρωα μοιάζει αρκετά σύγχρονη. Γεννημένος σε μια προβληματική οικογένεια, προχωράει στη κλασική μουντή φοιτητική ζωή στην μεγαλούπολη Μπομπάη, για να βρει διέξοδο στα άσκοπα ταξίδια και στις εξερευνήσεις. Συμπτωματικά ανακαλύπτει ένα ρημονήσι που τον πλανεύει με την ομορφιά και την ηρεμία του. Απαξιώνοντας τον σύγχρονο τρόπο ζωής, αποφασίζει να εγκατασταθεί μόνιμα εκεί, διαλέγοντας για σύντροφό του ένα πλάσμα αλλόκοτο και σιωπηλό, τον Όσο. Ο παράδεισος που ονειρεύτηκε όντως αποκαλύπτεται μπροστά του, φτάνοντας στην πλήρη εξέλιξή του που δεν είναι παρά η κόλαση. Η ιστορία τελειώνει με έναν φόνο και μια αποκάλυψη για το παρελθόν του ήρωα, ο οποίος πλέον καταλαβαίνει πως η επιλογή του είναι η μοίρα του, προκαθορισμένη από τα αμαρτήματα των παλαιών του προγόνων. Δεν υπάρχει διέξοδος.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Θέλησα να ασχοληθώ με τον Πέδρο Καζάς κατά την διάρκεια των σπουδών μου στο Λονδίνο, όταν πρωτοδιάβασα το έργο κλεισμένη στο μικρό μου δωμάτιο, αναζητώντας τον δικό μου παράδεισο, την δική μου φωνή. Ανακάλυψα λοιπόν πως ο Φώτης έχει πλάσει έναν αυθεντικό ελληνικό μύθο, όπως ακριβώς ήταν πάντα οι ελληνικοί μύθοι: εξωτικός, γεμάτος περιπέτειες και γνώση. Για εμένα ο Πέδρο Καζάς είναι ένα αλληγορικό παραμύθι που μιλά για την μύηση του ανθρώπου στην τραγωδία της ζωής. Το πνεύμα του εμπεριέχει τον παλμό της εποχής μας μ’ ένα προφητικό τρόπο που όμοιό του συναντάμε στον Ντοστογιέφσκι ή και στον Κάφκα. Και έχει παραμείνει ξεχασμένο, σαν να επιθυμεί το ίδιο να φανερωθεί σε ανάλογους καιρούς και να μεταδώσει το μήνυμα: ο άνθρωπος αισθάνεται το ίδιο δέος απέναντι στην ανοιχτή θάλασσα όπως και διασχίζοντας ένας κοιμητήρι. Η περιπέτεια δεν είναι μόνο η αποκάλυψη του έξω κόσμου, αλλά και του έσω. Και πρέπει να μείνουμε πιστοί σε αυτή την δική μας παράδοση, στην εσωτερική μετανάστευση με έναν λιτό τρόπο. Αυτή ή λειτουργική ματιά καθόρισε την παράσταση που έχει για σκηνικό ένα ξύλινο κιβώτιο που είναι η περιουσία του ήρωα, ένα φτυάρι κι έναν κασμά.
Η Ηωάννα Σπανού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Λονδίνο (MATextandPerformance, RoyalAcademyofDramaticArt& King’sCollege) έχοντας αποφοιτήσει από τη Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ και από μία Ανωτέρα Δραματική Σχολή. Εργάστηκε στο Εθνικό Θέατρο ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη και στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί» ως θεατρολόγος-ηθοποιός.Πρωτότυπη καλλιτεχνική της εργασία έχει παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Θεοχαράκη («Ένα κερί αρκεί», «Σε γνωρίζω;», «Το Σάββατο δεν βλέπουμε θέατρο, κάνουμε θέατρο»), στο Ίδρυμα Κατακουζηνού («Ο Σημαδιακός», «Σε γνωρίζω;») και στο Ίδρυμα Κακογιάννη (Πέδρο Καζάς του Φ. Κόντογλου.)
Ερμηνεία-Δραματοποίηση: Ηωάννα Σπανού
Διάρκεια: 65’
Παραγωγή: Εταιρεία Τεχνών ΝΨ
Διεύθυνση: Βρυσακίου 17, Πλάκα
Ημερομηνίες: 4, 11, 18 & 25 Φεβρουαρίου 2017
Ώρα: 20.00
Είσοδος: 7 ευρώ
Κρατήσεις: 210 3210179
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου